Adam

Daisypath Happy Birthday tickers

Adik

Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Happy Birthday tickers

Pages

Tuesday, August 17, 2010

Tak mampu...

Tak mampu rasanya nak berdepan dengan orang yang sedang gembira sedangkan aku patut salah seorang dr orang-orang tu...
Tak mampu nak senyum dan kata "saya dah ok...tak ada apa-apa"
Tak mampu nk duduk diam dan tak berfikir tentang kenapa dugaan tu datang pada diri sendiri
Tak mampu nak baca tulisan orang lain di blog drg dan juga status di FB

saya tahu...

Bukan salah mereka pun..
bukan niat saya nk menyalahkan mereka
tak terlintas pun nak menyalahkan takdir Allah swt

cuma...

terlintas di dlm hati...
saya cemburu dengan org lain...

saya belum kuat nak hadapi semua ni...

7 comments:

julie@julianamnoor said...

aku harap aku xtersalah maksud entry ko ni..kalau sbb ko miscarriege..sabar jela farah...semua org ada ujian masing2...begantung pada diri sendiri nak hadapi macamana..macam aku la..aku dah xlarat nk dgaq mcm2 dah..setahun lebih kawin beb...mcm xde perkembangan je..aku je makin kembang..hehehe..bersabar dengan semua dugaan..ada kawan aku anak dia mati masa umur kandungan 8 bulan..ko bygkan 8bulan ...kesian dia.berpantang tanpa anak disisi..oklah aku ada blog gak..nnt aku link..tata..selamat berposa

Anonymous said...

Bnda ni sume qadha dan qadar.kalo awk ckp camni,same cam awk salahkan takdir.memanglah sedih tapi terima la dengan hati yg terbuka.

FaraFaiz said...

mmg la...xpernah pun nak salahkan takdir. org xpenah rasa mmg bleh ckp pape. org boleh ckp tabah, terima ngn hati terbuka...tp setabah mana pun akan terdetik rasa tu. x byk, sikit mesti ada. rasa tu cuma org yg mengalami je boleh ckp. org luar stkt ckp...ko kena kuat...kena terima takdir. bukan x terima takdir tu...terima, tapi susah. i keep blaming myself for whatever happened. mungkin ujian, mungkin juga balasan..siapa tahu. mmg aku redha..tp i need time. u need to b in my shoes to say all these things.

julie@julianamnoor said...

salam..aku mcm pernah dgaq ayat ko..btui..aku kena berada dalam situasi ngko untuk faham apa yg ko rasa.mcm akula...org xrasa apa yg aku rasa.ko pun xrasa apa yg aku rasa kan?.org hanya mampu terkata2.tetapi diri kita sendiri yang lebih tahu dan rasa..btui x?mesti kita nak kata kita je penah rasa benda tu..kan?kita akan rasa semua org tatau apa yg kita rasa..org sekelilling mcm semua salah..tp sebenarnya mereka hanya mampu berkata2 dan nasihat.kita diri sendiri je yg mampu mengatasi semua ni..aku harap hang tabah menghadapi ujian ni farah..amin..tata

FaraFaiz said...

julie: actually, aku bukan nk say those things to u...aku just nk ckp kat anynomous yg x tgl nama tu kata aku salahkan takdir...selamba mengata aku sdgkan x abis bace ape aku tulis kat blog. aku dah ckp..aku x penah salahkan takdir...lg dia mau ckp aku slahkan takdir..so sorry that u misunderstood that...

hana_lalalala said...

babe, sabar k? im in the same boat, i pun jealous dgn org yg happy. i wish my time to be happy will come soon too.

and i know your time to be a mom will come soon too. insyaAllah.

FaraFaiz said...

thanks hana... :)