Adam

Daisypath Happy Birthday tickers

Adik

Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Happy Birthday tickers

Pages

Tuesday, April 17, 2012

Terkesima

Assalam,

Terkesima? Ha, bagi yang mmg jarang menggunakan perkataan ni, hari ni saya nak guna sebagai tajuk entry. Semua bermula sebab satu kejadian petang Ahad.

Weekend baru-baru ni, turn kami balik ke Temerloh. As usual, petang Ahad, berangkat semula ke Kuantan. On the way balik tu, hubby tetiba mengantuk. Yela, tadi dia x tido. Ok. Elok aje lepas exit tol Gambang, hubby n saya switch.

Pakai seatbelt (saya n hubby mmg pakai seatbelt kalau drive), and sambung drive. Nak kuar kat exit Kuantan. Saya pun drive je la. Dalam range 120-110km/j. Ada la skali sy terdrive laju (130km/j) sebab nak memotong sebijik lori bwk minyak. Tetiba je masa saya nk potong lori tu, dia speed.

Tetiba, sy nampak lampu biru polis tu berkelip-kelip dalam 1km ke depan. So, slowkan la kereta kut-kut dia soh berenti kan? Skali, ha..encik polis tu kuarkan dia punya lampu kaler merah berkelip-kelip, signal soh ketepi. Saya kan penakut, cuak la pe lagi.  Saya bagi signal and berhentikan kereta kat tepi.

Saya buka seatbelt (cadangnya nak turun la sbb org kata kalau kita turun, polis tu x saman..hmmm). Tapi en.hubby kata x payah. Ok, saya pun tunggu je la.

Bila en.polis tu jenguk je kami, nampak la saya= driver, hubby = co-driver, mak n Adam = passenger kat seat belakang. Nak tau ape perkataan pertama dia?

"Lah!"

Saya pun terfikir, ape yg buat dia sampai cakap "lah" tu?
Then, dia mintak lesen. Of kos la saya confident kan, lesen saya baru je diperbaharui n akan expired bulan 10, 2013, OKEH?

Then, dengan muka x puas atinya, dia pulangkan lesen saya, dan berkata "tunggu je la surat nanti"
Saya agak terkesima, tp mulut tu tak la menanya macam-macam. Saya drive semula.

Pastu mula la macam-macam terpikir,

Kenapa dia cakap 'lah'? Kenapa dia x saman je guna kertas?
Kenapa dia tahan camtu je, xde cone merah tu?
Kalau speed trap, patutnya dia ade walkie talkie and specific kereta mana yg dia nak saman.

Macam-macam la. Tapi, hasil konklusinya

Dia maybe nak cari 'duit poket' tp x jadi sebab drivernya perempuan.

OR

Dia just randomly picked any car,then kalau kantoi lesen or road tax, dia saman la.

Maybe....sape tau.

Dan, sampai hari ni,surat tu x sampai2. check online pun xde jugak samannya.

Tapi, yg paling bernasib baiknya adalah, rupa-rupanya Lesen Hubby saya dah EXPIRED THAT DAY.. hehehehe... Nasib baik!

2 comments:

Anonymous said...

nasib baik switch tempat on time!

FaraFaiz said...

alhamdulillah..kalau x melayang rm300..hahaha