Adam

Daisypath Happy Birthday tickers

Adik

Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Happy Birthday tickers

Pages

Thursday, November 7, 2013

Apa yang saya ada hanya...


Assalamualaikum,

Disaat kawan-kawan Like page Tiffany&co di Facebook,
Saya cuma ada harta pemberian dikala risik, tunang, nikah dan hadiah dari suami saya

Disaat kawan-kawan berjalan di luar negara,
Saya bertungkus-lumus menyiapkan assignments dan bekerja

Disaat kawan-kawan saya membeli handbag jenama mewah,
Harga beribu jua, malah ada yang saya tidak pernah dengar designernya,
Saya mengira belanja seharian, yang lebih saya letakkan untuk cahaya hati saya berdua,
Buat baju sehelai dua,

Disaat kawan-kawan saya membawa anak mereka ke bercuti,
Ke Disneyland, ke Legoland,
Saya hanya mampu membawa mereka pulang
Ke kampung halaman, bertemu nenda

Melihat kawan-kawan makan berselera
Di cafe-cafe terkemuka, merasa enaknya segala
Saya hanya boleh membeli lauk di pasar
Masak sendiri untuk keluarga

Bukan niat perlekeh teman-teman
Jauh sekali untuk mengata
Namun itu rezeki mereka
Apa yang saya ada, itu sebaiknya untuk saya
Alhamdulillah..

Saya bandingkan yang lebih mewah
Bila dibandingkan dengan yang lebih kurang
Bukankah saya yang lebih mewah?

Allah itu Maha Adil
Dia beri seadanya
Dia beri saya teman hidup
Anak-anak, suami
Walaupun saya tiada apa...

- Posted using BlogPress from my iPad

0 comments: