Adam

Daisypath Happy Birthday tickers

Adik

Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Happy Birthday tickers

Pages

Tuesday, February 4, 2014

Bila diberi peringatan

Assalamualaikum,

Dari Ka‘ab bin Iyadh RA, ia berkata, “Aku mendengar Rasulullah SAW ber­sabda, ‘Sesungguhnya masing-masing umat ada ujiannya, dan ujian umatku adalah harta kekayaan’.” (Diriwayatkan oleh At-Tirmidzi).



Disaat nikmat Allah swt sampai, mulut manusia berat mengagungkan Yang Esa. Seolah rezeki itu, diperoleh semata dengan titik peluh, ganjaran seberat yang diusahakan. Lupa seketika, tiada yang mungkin tanpa izinNya.

Bila kita diuji dengan kesusahan, kesakitan, hilang nikmat hidup... ketika itu segera minda teringatkan Pencipta. Ketika itu, kedua tangan menadah memohon bantuan. Ya Rabb, bantulah hamba mu ini.

Mengadu bantuan Ilahi itu ibarat aspirin. Ketika sakit, itulah yang dicari.

Alpanya aku..
Mudahnya aku lalai..

Alhamdulillah,
Allah swt masih sygkan aku
Masih lagi Dia berikan ujian padaku
Masih lagi Dia mahukan aku kembali kukuhkan ingatanku dan rinduku padaNya.
Alhamdulillah

Aku masih disayanginya.
Untungya aku, Ya Rabb

0 comments: