Adam

Daisypath Happy Birthday tickers

Adik

Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Happy Birthday tickers

Pages

Wednesday, March 26, 2014

The reason

Assalamualaikum wbth,

Orang slalu buat lawak dengan saya.

"Adik dah besar dah ni. Boleh dah start no. 3."

Takpun drg punya opinion tatkala kita bercerita pasal mengandung akan ada berbunyi macam ni,
"Lagi baik mengandung dekat-dekat. Sekali je penat masa drg kecik-kecik ni. Memang la haru sikit. Tapi, dah besar esok, xpayah dah nak mengandung semula."

Saya dengan lajunya akan menggeleng atau tersengih or even menidakkan keupayaan saya untuk menambah ahli keluarga dalam masa terdekat. Jawapan saya, biarlah Adik besar dulu. Atau, saya nak habiskan belajar dulu. Last skali, saya akan jawab, saya kesiankan anak-anak saya. Kurang kasih sayang.

Jawapan saya yang last skali tu yang paling tepat skali.

Saya mengaku, saya kadang-kadang terlebih emosi. Balik kerja, penat...datang la si abang meminta perhatian. Biasa la, budak. Bila kita kurang layan, dia akan buat la benda pelik-pelik bagi kita tengok dia. Panjat meja, tarik kerusi, cucuk kepala Adik. Nak suruh kita jerit nama dia.
Kalau kita jerit tu, dia berhenti xpe jugak. Lagi dia buat tak tahu.

Macam biasa, PAP! se das mama kasi. Kena la kat mana-mana paling hampir.

Hasil? Dia akan lari sambil sebut, Aduh..aduh... or dia akan start cebik or nangis.

Bila dia dah nangis, runtun hati mama. Nak tarik balik x boleh. Menyesal je la.

Dah guane? Nak tambah sorang lagi? Yang sedia ada ni pon x terlayan. Adik masih baby. Of course dia perlukan more attention. Abang pon nak attention. Bila tak terlayan, akan jadilah scene mcm cite tadi.

Ok, mommy kat luar sana mesti kata macam-macam. Takpe la. SuperMom mcm drg mmg terbaik la kan. But, I honestly can't cope with the situation. Condemn la camne skali pun. But u don't walk using my shoes. U don't have my life. and even if we are sharing the same story, u are not me.

Mungkin ini juga sebabnya wanita disuruh menyusukan anak sehingga 2 tahun.

Tapi, rezeki pemberian ALLAH. HE knows the best.

:)

Rezki jangan ditolak...Alhamdulillah.

0 comments: