Adam

Daisypath Happy Birthday tickers

Adik

Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Happy Birthday tickers

Pages

Thursday, February 26, 2009

TAG lagi?

Haha..kena tag lagi...sebenarnya saya dah lama buat tag ni..tp duk delay2 sbb byk benda nk kena type..hehehe..nak2 lagi sekarang musim sakit kepala menghabiskan assignments..sebab My friend DIJA dah tag..buat ar..haha

Share 7 facts about yourself on your blog

1.Rendah
Memang sejak azali lagi ketinggian saya x mampu menyamai ketinggian kawan-kawan saya yang seumur dengan saya..Al maklum lah…gen saya banyak dipengaruhi oleh mak dan abah saya yang genit2 orangnya.

2.Anak ke 4
I love being no.4 in my family. Saya punya semua. Abang, Kakak, Adik lelaki, adik perempuan. So, complete. Saya juga ada nephew n niece…memang cukup la.

3.Berkacamata
Haha…saya sebenarnya seorang yang rabun jauh..tapi bukan rabun ayam ye..DIULANGI..bukan rabun ayam..hahaha…mata sebelah kiri saya -2.75, kanan -2.00. so, saya sebenarnya tergolong dlm golongan kurang upaya…hahaha..OKU ke? Tp sejak dua menjak saya berkenalan dengan teknologi perubatan masa kini, saya memilih untuk memakai contact lens, atau di dalam bahasa melayu, lensa kontak. (iyeke?)

4.Suka pantai
Xtau la ape kena dengan saya, tapi saya SANGAT SUKA dengan pantai..bukan suka mandi air laut…saya suka jenjalan kat tepi pantai, basah-basah kaki kena air laut..pergh..best giler…kwn2 saya kata saya jiwang (merujuk kepada lynn n lilee)..xde la…biasala tu, kannnnnn…

5.Suka senyum dan X suka marah
X tau kenapa, saya sangat murah dengan senyuman. Rasanya susah untuk saya buat muka serius sepanjang masa. Cam pelik lak kalo tetiba saya serius. Biasanya gambar2 saya mesti tersenyum sepanjang masa. Buruk ar kalo x senyum!
Saya xde la suka marah2 sangat…dlm kelas pun saya stay cool, walaupun kekadang perangai students saya dah lebih teruk dr yang kat zoo tu..sy cuba elakkan dr marah. Tp, kalo dah time mengamuk, jangan la dekat… sbb akan terkeluar la cacian, maki hamun, dan pergerakkan yang agak tidak disangka2..maaf ya tuan2 dan puan2..saya memang camtu..

6.Favorite food
Saya ni jenis x suka makan pedas2…X NAKKKK!!.. biasanya fav food saya NASI AYAM, SUSHI, BIHUN SUP, TOMYAM. Sy juga x suka sayur…hahaha..xla x suka langsung..sy x suka sayur HIJAU..maaf ya…bagi saya yang hijau tu banyak sangat klorofil..hahaha..Saya juga x boleh minum SUSU. Susu x de kaler la..pelik..Ada la skali tu ada org wat lawak kata air susu tu horlick..saya yang tengah penat ni ape lagi telan..GULP! ambik kau…abis isi perut sy keluar pastu..haha.tp..peliknya…cheese leh plak..??

7.Ungu dan baby blue
Dulu, bila jenjalan n shopping sy rasa cam nk pitam bila nampak baju ke..accessories ke..ape ke dlm kaler baby blue..punya la excited..Handphone kaler baby blue..baju kaler baby blue…
Sekarang ni..entah ape angin…saya bertukar plak pada purple..(Dulu Lilee suka purple..xleh la) Habis baju2 saya, sumer saya beli kaler purple..Sampaikan kak Seri (housemate saya) tarik saya dr beli kain2 kaler purple..even Crocs saya pun kaler purple..hehe

Tell 6 unspectacular quirks of yours

1.Kalau saya tengah berfikir, marah, kusut, menyampah, benci…semua tu tertulis kat muka saya. Macam bf dan housemates saya cakap, “they can read my emotion like a book”. Ha..tu dia. Mula-mula xde la ketara sangat, tp kalo dah 5 orang cakap benda yang sama, betul la tu.

2.Kalau nak tido, saya akan goyang2kan kaki. Pelik ke? Xde la..biasa je. Kalau dah penat sangat baru la saya x buat perangai ni. Saya juga x suka tido berselimut..panas! Bila dalam aircond or ujan baru saya guna selimut.

3.Tangan saya x bleh duk diam kalo ada luka2 yang baru je nk elok…mesti saya ‘kutis’. Slalu gak la saya kena marah sbb perangai camtu. Nanti tinggal parut..huhuu..

4. Yang ni memang perangai saya yang saya sendiri x leh tahan..Saya x boleh telan ubat pil..Bukan xmo…xboleh, x tertelan..sampai kekadang muntah2. Tapi kalo dah desperate tu pernah je saya telan ubat..bukan la saya x penah telan ubat langsung. Tapi kalo ubat liquid tu, xde hal la…hehe

5. Saya suka menulis sambil dahi hampir seinci ke meja..hehe. Ada la skali dulu, masa degree, Kak Aini (classmate), dia tegur pasal ni..Malu..haha..sbb dah terbiasa kut masa kecik2 dulu, rabun. So, kebolehan untuk melihat tu terbatas. Solutionnya, rapatkan mata anda hampir ke kertas supaya anda boleh melihat dengan lebih jelas.:P

6. Saya jarang nangis. Susah la nk tengok saya nangis. (Bertuah la ko Iza)..Sebab saya ni jenis ati kering skit..tengok citer melayu ke..mat saleh ke..Hindustand k…xpenah la saya nangis..

3) Tag 7 people at the end of your post by leaving their names as well as links to their blogs

Iza, Suzai, Bayne, Nidana, Hana

4) Link the person who tagged you
Dah link

5) Leave the comment for each blogger
Dah komen..hehe

2 comments:

- just me - said...

haah.. btul laa dah wat.. tp pesal ritu aku xprasan pun eh..??

(garu2 idung..) apakah aku dah semakin rabun???

FaraFaiz said...

lambat upload je...hhehehehe