Adam

Daisypath Happy Birthday tickers

Adik

Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Happy Birthday tickers

Pages

Thursday, August 13, 2009

Alahai CCK...huhuuuuu

Status Facebook:
10/8/09 8.25pm

"Something is bothering me..but i don't know what..ape eh??

12/8/09

Me n Suzai, together with students (Aie, Topek n Isma) went to Hospital Temerloh. Pojie was admitted, suspected H1N1. Topek pegi saringan demam. Xleh masuk n jumpa Pojie. Went to Mentakab, tempah hadiah BOTB TLC. Pegi McD, bought food. Pusing ke hospital.

Amik Isma n Topek. Gerak ke Jengka.

Topek demam. Dia tido. Aie, aku, Isma, Suzai borak2. Bese2 je. Aku bawak keta dlm 80km/j.
Jengka 16,

Kiri ade ambulans lalu dari arah bertentangan.. Slow keta..
Ambulans lalu terus ke Temerloh..

tgk keta depan.. Slow lagi....
tekan brek slow-slow..
eh!!! keta tu x gerak...keta tu berenti...
Brek emergency....
Aie "Miss, stereng..stereng..."

Aku dah x dgr..panik...

Bam!!!

Aku langgar belakang keta Iswara tu..
Bg signal, park keta kiri jalan.
Keluar keta, tgk kesan langgar....

Tanya Suzai, "Ko OK x?"

Dalam diam rupanya aku yang x berapa nak OK..
Ketar beb.. masa aku tanya Suzai, aku baru perasan bunyi gigi aku berlaga atas bawah,
xpe la.. benda kecik.


Tanya pakcik tu..OK ke x..
drg tgh "in shock" lagi..
pakcik tu panggil kawan dia
xpe la..discuss..

drg mintak RM250 untuk lampu pecah, bumper pecah sikit
keta aku?? tgk la gambar ni ha..adeiiii


Bumper, lampu..
Alhamdulillah..enjin x de prob..

Aku call abang Sham, bgtau everythg..

At first, xnak bawak balai..takut aku nyer P kena merit
pastu..pikir2..baik buat report
memandangkan keta aku teruk..

pakcik tu td dah nak tukar pikiran lak..dr RM 250, mintak RM150
dah..dah...bawak balai...malas aku dah...pikir2 pon aku yg teruk kena baiki keta

Suzai balik ngn Topek. Mere tggu skali.
Tggu kawan Aie, then gerak g Balai Polis Kg. Awah (aku x paham nape la bwk sampai situ padahal nk ke Bdr Jengka lagi dekat..drg kata ade la yg dia plan tu)
Buat report...mula2 ngn Polis..then ngan JPJ..Lama siott..Dr kol 9.30mlm sampai kol 12.00. Faiz datang... Abg Sham n Abg Yin dtg. Keta pass kat abg Sham utk settle. Mintak Faiz anta balik UiTM.
Jumpa Guard UiTM, explain 2 students yang dtg tolong td. Guard cakap OK, bleh masuk.
Gi makan ngn Aie, Mere, Isma n Faiz..
Aie wat lawak x sesuai...(X GUNA KO, AIE!!!!)
Anta drg balik umah sewa a.k.a BANGLO IMPIAN drg

Faiz anta aku balik...

2.30am
Faiz dah sampai Jerantut
Aku siap solat, etc..
Xleh tido
Call Faiz n had a longggggg talk....

5am
Tried to sleep...

7am
wake up...can't sleep anymore.
Huhuhuuuuu...

Sorry to Suzai, Aie, Isma', Topek sebab babitkan korg skali..

Sorry Topek..demam2 pon terkejut.

Thanks Suzai, sbb ade ko, aku x nangis...

Thanks Isma, sbb tolong diskas ngn orang2 tu..

Thanks Mere, sbb dtg temankan sy sampai ke balai polis
Thanks Aie...4 being there. Teman bagi statement kat polis (walaupun sy x puas ati ngn pujian polis tu..euwww)..thanks for being a very reliable person...(boleh rekemen jadi adik ipar nih..haha.. 2nd thought.. xnak la..euwww)

Thanks to kwn2 Aie yg dtg walaupon sy x kenal sumer

Thanks Lilee,Lynn, sbb korg layan je smbil dgr suara aku yang cuak time tu

Thanks housemates (Kak Seri, Yaya, Fiza, Iza)..korg susah ati sbb aku n ready to come n fetch me in case I need it

Thanks to my beloved one..dtg jugak walaupun sy x bg...(ckp je, dlm ati nak jugak dia dtg)

Thanks to everyone who concern...

Ini adalah pengalaman pertama aku langgar sesuatu/kereta. Aku x pernah langgar ape2, walaupun geser pada apa2 pun. Sangat terkejut.. dan x tau nk react camne dlm situation camni.
Papepun aku tetap rasa pakcik tu salah sebb berenti kat jalan lurus, without any signal. Memang la ade ambulan dr depan, tp perlu la nk berenti, SENGALLL...cukupla stkt ketepi.. Adeiii..Orang jengka mmg camni.... Sakit ati tul la. Tapi disebabkan aku langgar belakang keta dia, aku la salah. Redha je la.

Tapi, aku mmg dah rasa x sedap ati dr Isnin malam lagi. Rasa cam pelik je, tapi aku x pedulik sgt. Macam dah ada sense yg gtau, sthg wrong somewhere. That's y aku letak status Facebook camtu... but, I don't even bother.

Dlm keta masa nk kena blkg keta Iswara tu, aku sempat berfikir, "Alamak, nak accident ni..Alamak..alamak..nak kena ni.." Sempat juga dalam split second tu otak aku terpikir camtu. Haha..

Before ni, aku slalu fikir, Yaya pernah langgar tiang pendek, Fiza penah geser keta org..aku je blum.. Ha! Amik ko...bukan lagi geser keta org...aku siap langgar keta orang lagi. Skrg ni kalo wat chart, aku la atas skali...hahaha..

Aku penah gk terpikir, camne ek, dlm keta eksiden? Ha..sekarang terjawab la. Xde rasa pape..sumer benda terjadi dlm 2-3 second je. X sempat rasa pape...

Apa-apa pun, I'll take it as ketentuanNya. Benda dah nak jadi, x leh elak. Camne pun jadi gak. Macam Aie, Isma n Suzai cakap, "This will make you a better driver in the future." Hehe...

InsyaAllah... :D

9 comments:

Anonymous said...

takziah diucapkan....

Anonymous said...

alalalala siannya fara kesygn aku ni... xpe2... at least ko dh tau camne rasanya. kdg2 bila kita hati2 pun kalu dh nk kena, kena jgkkn.... jgn trauma nk drive keta plk ye... :)

p/s: weh aku blh lupa nk call lyn bgtau dia.... isk!-- lily kamal

FaraFaiz said...

huhu..tu la pasal..

lilie: ko leh lupa?cehhhhh...

hana_lalalala said...

wow. careful next time k? u ok tak? kalau i, i will be in shock for a few days xnak drive.

huhuh lama2 ok balik.

FaraFaiz said...

Ok..tp tu la..cam seram je kalau org drive laju..tkut...huhuhuuu

[DnaZz] said...

Xper fara..at least ko xpape..bgs gak kl ade 6th sense cmtu..boleh hidu "baw' dia awal2..

FaraFaiz said...

iza..kalau stkt hidu bau tp xleh nak elak, xde guna pape gak.hehe.aah..alhamdulillah, stkt ni suzai je kena skit, aku: mental je effect sket..ngehehe

Anonymous said...

Takziah. Nway, Thanks for visiting me at the Hospital last time. Even you guys can't get in. Hehe. -Pojie

FaraFaiz said...

pojie: my pleasure :D