Adam

Daisypath Happy Birthday tickers

Adik

Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Happy Birthday tickers

Pages

Wednesday, March 31, 2010

Pesan orang tua-tua..darah manis



Orang tua2 cakap, kalau dah dekat2 nak kawen ni...hati2..darah manis...

Aku ketawa je..

Dalam fikiran aku,
"Uish..drakula suka ke kat aku nanti?"
"Kalo camtu, nanti semut and nyamuk suka la kat aku.."

HAHA!

Sekarang aku dah x mo gelakkan pesan orang tua-tua.

Pesanan tu actually ade sebabnya. Mungkin sounds a bit KOLOT...MEREPEK.. Tapi, jangan la pecaya benda-benda tahyul yang certain kepercayaan tu ada. Instead, find the true reason behind the belief.

If korang baca entry aku pasal accident kat blog satu lagi, korg tau kereta aku kena langgar ngan lori. This happened recently.

Memandangkan aku akan bergelar isteri orang lagi 2 bulan, aku berada dalam kategori berdarah manis ni. So, org tua-tua x berapa setuju kalau bakal2 pengantin ni keluar n kesana-kemari.

Aku dah dibebelkan dengan larangan ni dah lama. Paling baru, bila aku ckp ngn mak nak gi Yaya nyer engagement kat Kuantan.

Jawapan mak aku- "Jangan nak mengada-ngada. Awak tu dah dekat nk kawen. Banyak benda nk buat. X elok dah nak jenjalan"

Jawap aku plak,- "Ala...telepas ckp..Kalo tau mak x bg, x nak gtau. Gi je senyap-senyap. Tak syok la kalau orang sorg je x pegi"

Mak aku- "Gi la senyap-senyap. Berdosa x gtau mak.."
Aku- "Hehehe"

Tak lama pastu...aku accident. Pastu, dalam berborak-borak kat umah pasal keta tu, mak aku mula la menyampaikan tazkirahnya. Termasuklah pasal larangan berdarah manis tu. Mak aku sampaikan pesan pekerja dia (yang aku kenal). Makcik ni pesan.."jaga diri..awak u darah manis".

Aku pun berborak la ngn kwn2 pasal benda ni. Aku xde la nak percaya tp setelah memikirkan the reason behind it, ada juga betulnya.


Masa kita dah nak kawen tu, banyak benda nak fikir. So, maybe la x concentrate sgt dengan sekeliling. Mayb time-time tu la cuai..so, byk benda2 malang boleh berlaku.

Tapi, aku percaya x la to the extreme, yang x nak kuar umah, x nak drive, x nak pegang pisau, etc, sampai nk menyusahkan orang lain.

Maybe, aku akan extra careful. Kalau x perlu berjalan jauh, x pergi la kut. (Kang mak aku marah..hehe. Lawan cakap mak, x elok. Nanti lagi teruk jadinya kalau mak x restu..hehe)

Well, it is depends on yourself actually. Dan juga, kalau dah macam tu takdirnya, x boleh buat apa.. REDHA...

Papepun...

Saya, FARAHIYAH, akan berhati-hati mulai sekarang supaya tidak berlaku apa-apa yang kurang menyenangkan dan menyusahklan semua orang selepas ini....

Till then...daaaaaa

0 comments: