Adam

Daisypath Happy Birthday tickers

Adik

Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Happy Birthday tickers

Pages

Thursday, May 6, 2010

Mengreformasi Malaysia ke budaya BARAT..


image from here n here


Salam,

Kerja kat opis dah berkurang, so aku adalah masa nak mengarut kejap, sebelum keja yang berlambat kat atas meja ni memanggil-manggil aku si pemalas ni...

Akhir2 ni, aku dgr kat radio, penyanyi yg bergelar Pitbull, nak datang Malaysia.

Ehhhhhh????? Seriously????

Aku bukan la nk mencerca penyanyi 'kesukaan' ramai ni. Bukannya aku nak kata aku benci dia ni. Dia x buat salah pape kut ngn aku sampai aku nk kena memaki dia dengan hebatnya. Dia duk nunnnnn jauh kat oversea, bukan jiran aku kuttt yang aku nk sakit ati sangat (jiran aku baik2 sumer ye...).


Tapi, satu la... nak tanya, korang penah dengar lagu dia?
Aku penah. Yang paling aku familiar, lagu Hotel Room Service. (betul ke x...)


Biasa la, aku suka dengar Hitz.fm. Masa lagu ni top chart aritu, aku slalu ar dgr. Nak lagi aku slalu ke hulu-hilir dlm keta.. Mula-mula layan gak. Hangguk-hangguk kepala, buat gaya2 groove sket...nak ilangkan ngantuk.

Lama-lama, baru sedar...lirik dia...mak aih!!! Contohnya:

Let me tell u what we gon' do
2 + 2, i'm gonna undress u
then we gonna go 3 and 3, you gonna undress me

Kalau dulu2, rapper mmg ada lagu pervert n lirik2 yang x sesuai..tp berselindung kut..maknanya, ko kena read between the lines la...baru paham..

Yang ni..terus je, xyah berlapik!
Bayangkan bebudak kecik yang skolah-skolah rendah nyanyi tang chorus tu. Bila dah nyanyi mesti la nk tau maksud, kannnn?? Kalo x tanya kwn-kwn, tanya abg2 and kakak2. Tak pun tanya mak bapak.

Ala.. xyah tanya org la. Budak2 sekarang ni da advance. Mana2 yang guna English kat umah tu, confirm paham.

Tapi, aku nak tanya lagi. Sesuai ke, jenis2 lagu camni kita nk support? Nak pulak, kita pergi konsert dia, n nyanyi ramai2 lagu lucah ni.

Ok...korang nak kata aku x cool? xpe..x kisah..aku x kisah diklasifsikasi as x cool, kalau salah satu criteria untuk jadi cool, nyanyi lagu lucah.
Itu dah satu hal, skrg ni pulak, dah ada local artist sendiri dah nak jadi COOL cam Pitbull. Kalo korang nak tau, gi tgk lirik ni


Antara sikit2 lirik tu...

"Ku thu kau rinduku, dah lama x ketemuku
Jangan buang masa ayuh langsung ke kamarku..

...Ku ingin melewati malamku
Nikmati rasa mesra bercinta bersamamu

..Temanmu habiskan malamku.."

Aku yang salah paham ke...ataupun, aku salah tafsir? Takkan la otak aku pervert sgt sampai salah paham kuttt.....

Haih.....mula2 bagi la lirik double meaning camni. Tak lama nanti, lirik xberlapik ala2 Pitbull tu.

Aku x nak idea2 x senonoh macam ni masuk dlm kepala budak2. Sekarang ni, aku tgk budak2 kemain dah.. Dulu aku nk phm pasal sex pun masa aku form 3. Masa tu blaja sistem pembiakan manusia, kelas Sains. Budak sekarang, korg ckp je ape...Semua drg tau.

Aku x nak jadi antara parents yang perlu explain camne nk guna kondom n how to have safe sex pada anak-anak aku. NAUZUBILLAH! Jauhkannn... tapi, kalau tengok situasi sekarang ni, possibility itu ada.

Yang dapat anak lelaki, risau anak tu menjahanamkan anak orang. Yang dapat anak perempuan, risau anak dijahanamkan anak jantan org. Perlu ke kita jadi macam Barat?

Kalau nak sgt jadi cam org BARAT, jom kita gi beli tiket konsert PITTBULLLLLL!!!!!!!

3 comments:

Suzaini Supian said...

Huh...beb...kids nowadays, nyanyi lagu xpenah paham pon mksd dia ape...konon2 rs sgt ccol la kalo tau nyanyi lagu2 cegitu...huhuhu...amek cth, perfect situation tu la...huuuuu

hana_lalalala said...

i pun sgt hateeeeeeeeeeeee all the lyrics yg pervert2 ni... budak2 nyanyi i rase malu and i pernah dengar pun budak2 nyanyi... ishhhhhhh

FaraFaiz said...

po: aah..main hentam je nyanyi, pdhal satu benda x phm

hana:tu lah..malu la dgr drg nyanyi.tp drg suka je.~sigh...