Adam

Daisypath Happy Birthday tickers

Adik

Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Happy Birthday tickers

Pages

Monday, April 11, 2011

Berangan nak umah sendiri..


Assalamualaikum...

Hari ni, tah hapa angin datang kat aku, mood nak keje langsung la xde. Serius, xde langsung. Bukannya xde keje langsung. Nu haaa... 4 bundle lagi paper x abis marking. Adeiii....Thanks to Mr. Faiz sebab rajin dia tolong marking. Xde la susah, tp nak ke orang lain tolong marking? Huuuu..kim salam. Orang lain banyak jugak bundle drg nak tanda. Kira bersyukur la Kak Seri, Iza and other housemates yang dulunya tolong aku kira markah and all. Thanks mucho mucho..

Duk kat office, melangut kat depan pc.

Sms Mr. Faiz. Dia call. Pas dah letak phone sms dia smula. Dia balas la. Tapi, skali je. Tau dah. Start sibuk la tu. Xpe la.

Teringat pada sms Feaza, dia ajak g Kota SAS weekend ni. Tengok rumah sebab precint 2 dah nak start. Huihhh... terus aku google. Nak tau jugak, rumah camne and all. Yela...duk menyewa je..sampai bila? Tengok Rynn and Ridz, best giler ada rumah. Lynn pun dah beli kut umah drg. Aku? Harap keta je la ade. MyVi je pun. (tapi, aku bersyukur la. mampu gak beli keta. Hubby satu, aku satu. Orang lain tu?)

Tapi, seriously, aku memang dah nak sangat ada rumah sendiri. With the baby coming, I think the time has come. Tapi, aku x nak la membeli sebab nak ada rumah je. Aku nak la yang aku puas hati. Tak kisah la perit sikit, tp kalau beli setakat rumah kecik bayar 30 tahun..perghhhh!!! Untuk buat aset xpe la. Tapi, kalo nak duk sendiri, kena la cari yang berbaloi. Bukan ape, rumah tu bukan cam kereta. Leh angkat sana-sini. Leh lebarkan setakat mana yang mampu jelah.

Setakat ni, dalam kepala slalu pikir,kalo nak ade rumah, kena ade...:
~ at least 4 bedrooms. With one master bedroom. For mama n papa, adik, abang and kakak..berangan btol! Haha.. Nak jugak bilik untuk guest, sebab orang Melayu ni jenis bertandang. Sedara-mara datang at least boleh la nak duk dlm bilik. Kalau dah ramai tu, bentang Toto la ye..
~ dapur yang luas. At least Nak letak segala brg tu muat la. Jangan la sampai xleh duk berdua kat dapur tu. Takkan la sorg je nak memasak kut.
~ Porch yang boleh msuk 2 kereta. Biasanya, rumah sekarang ni mmg ade porch yang agak besar, tapi kena tukar la pintu pagar sbb x nak la terkial-kial parking keta senget benget.. Tak nak la yang pagar bukak muat2 satu kereta.

Yang x kisah sangat, ada space untuk tanah. So, i dont mind to have house yang di tengah kalau jenis link houses. Kang kalo ade tanah, sampai bersemak la umah tu naik dek lalang. So, xyah beria nak cari yang corner lot.

Tak kisah je semi-D or double storey, tp I would prefer a double storey. Bukan ape, semak la kalo nampak bilik time orang datang.

Simple je kan? Tapi, setakat berangan je la. Keje pun jauh dengan hubby. Rumah sewa skrg ni pun x berjaga. Hubby memang penat after balik dr office. Sian la dia nak kemas umah lagi. Shiannn dia. Semalam dia basuh toilet and kemas umah. Bukan x tolong, tp toilet licin. Satg tergolek dot, shiann kat baby. Tapi, xpe..pasni kalau saya dapat keje kat Kuantan, saya x kira la. Memang nak beli rumah. Weeeee!!!!

2 comments:

Anonymous said...

i pun nak beli rumah sendiri. but houses here are so expensive. huhuhuhu

FaraFaiz said...

huuuuhuuuu...nanti lagi lama lagi mahal..what to do..duit mmg xde...