Adam

Daisypath Happy Birthday tickers

Adik

Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Happy Birthday tickers

Pages

Tuesday, May 3, 2011

Adei..sibuknya saya..

Assalam,

Well...minggu exam dah start. Macam biasa la. Kalau dah start tu, xde masa nak buat segala benda. Kalau pun sempat mengadap pc ni, itupun masa key in marks dalam sistem. Haihhh...

Tapi, hari ni saya masuk keje awal sikit. Kul 8.30 pg dah sampai kat office dr umah mak. Ha..tu dia! Rajin giler saya hari ni. Hikhik... (ala..sebenarnya banyak keje x siap, pastu cuaks sendiri..hehe)

Owh..lama dah dah story mory bout si kecik kat dlm perut ni.. Hahaha... sekarang sudah mau masuk 23 minggu or kalau kira bulan almost 6 months. Cepat je kan?? Aritu, jenjalan g klinik. Cadangnya nak amik vitamin, tetiba doc tu ckp, "scan nak?" Al kebetulan jugak la, saya sorg je patient petang tu. Tah hapa nasib baik, alhamdulillah.. Saya cakap ok je la. Dr. Raha, Klinik Shaik tu pun letak la gel biru tu. Creet..crett..ok dia start scan. Lama gak dia membelek, tetiba dia cakap," Baby awak ni x nak duk diam," sambil sengih-sengih. Sorry la doc, si kecik ni memang suka excited or x suka orang kacau (sy x tau dia suka ke x). Asal g scan je, sumer doc ckp dia x mau duk diam. Hahaha... pastu, doc tu try nak peek gender baby. Emmm...so far, x nampak yg obvious. Biasanya, kalau boy definitely la npk dia nyer bebird..hehe. Tapi, doc x nak cakap lebey, satg kuar boy, padan muke...

So, pas gtau hubby, dia gelak je la. xpela, boy ke girl ke, asal sihat sempurna.  So, bermula la plan nak beli barang ape untuk preparation. Saya memang x membeli apa-apa dah sekarang untuk diri sendiri. Kalo beli pun, maternity clothes. Itupun sebab memerlukan sangat-sangat. so, duit part time yang saya ada, sy simpan.

Barang yang agak mahal, and kena simpan duit adalah:

baby stroller
and this

baby car seat/carrier


and this also...

baby crib
Ohohohoooo...benda2 alah ni mahal. After pikir2, x nak la beli yang mahal giler. Buatnya baby guna 2,3 kali pastu x mo dah..sedeyyyy..beli mahal2.. So, kalau rasa affordable, saya akan beli.. Lagipun, tengok kat online banyak je yg ok.. Y not kan??

So, sekarang ni...keje mummy..buat list la. Tapi, tu pun xtau nak listkan apa..hehe..Alhamdulillah, mak saya nak jahitkan bedung baby. Boleh la buat yang comei2...Baby, say thank you to Tok Jah. :D

Ok...dah ngarut and dah nak siap2 g meeting..

Daaa.... muah muahhh

3 comments:

Anonymous said...

barang baby memang mahalllllllllll

FaraFaiz said...

aah...aunty hana x nak belanje ke??hehehe

Anonymous said...

hahhhaha