Adam

Daisypath Happy Birthday tickers

Adik

Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Happy Birthday tickers

Pages

Thursday, June 16, 2011

A year and counting. Happy Anniversary Fara Faiz!

Assalam..
Hehe...12 June baru-baru ni, me and hubby celebrated our 1st anny. Sedar x sedar dah setahun rupanya kitorg kawen. Hikhik...

It's all started when si dia n saya mula sms2 pasal job seeking. I have already found mine, though it is not permanent. Dia baru nak grad. Memandangkan kitorg je kawan yang bermastautin kat Temerloh, jadi slalu la bertukar-tukar cerita.

6 months or so, after that dia dan sy sama-sama dapat kerja permanent. Well, Alhamdulillah. Saya happy untuk dia jugak. Sengsara tol dia time tu. Keje macam-macam. Dia keje kat Jerantut. Wahh!! Dekat tu ngan office saya. Less than an hour. Bermula dari situ, kitorg rajin sms.. =)

Bila dah slalu sms, tetiba jadi cam tersuka lak kat dia ni. Entah kenapa. Hahaha..Nape eh en.hubby??Sshhhhh.. itu TST..(tau sama tau)..Hehehe. We went out a few times and 28 June 2008, we went official. It took him a while to get the courage to ask me, actually.
I like this one...

Masuk 2009..aih..dah lama dah menggatal ni. Asyik berdating je. Tua pun, mmg dah tua. Tah camne, hubby dah start plan nak kawen. Aik??? Takde roses, cincin, melutut ajak kawen ke mcm dlm movie? Hahahaha! Takde maknanya. Kita orang Melayu cik kak oiiiii... Sy pun berani-berani ayam la tanya abang n emak saya.."Mak, Faiz ni nk datang masuk merisik, boleh ke?" Ha!!! tu dia! soklan cepuemas dah keluar. Mak pun memang dah agak. Lama mana la nak berdating je kan. So, 19 Julai 2009, saya dirisik oleh family dia. xde gambaq nooo.. risik atara family je. xyah la beria!
Risik n enggagement rings

Masa risik tu, bercadang terus la nak masuk meminang. So, pada 29 November 2009, saya officially tunangan orang. Raya Haji ke 3, x silap aritu. Cadangnya nak buat kecik je. Xde la pelamin what so, what so not. Tai, hamik ko...10 buah keta datang.. tihtih.. Mak saya masak sendiri je. xpakai katerer. Mak Jah kan makcik kantin. Hehe.


Cadangnya, nak kawen bulan 3. tapi awal sangat. Kawen bulan 6 la, senang. Cuti skolah. Susah lak mak Jah sbb kantin dia sape nak handle. so, 12 June 2010, KAMI KAWEN!!! Sekejap je amsa berlalu. bertunang dlm 6 bulan je, dah kawen. Jodoh, kak..mana leh tahan-tahan..hehe. Honeymoon? Hahaha...3 ari pas kawen saya dah masuk keje. Minggu depannya tu, saya g outstation ke Bukit Tinggi. Gila ahh..ngan inai penuh lg kat jari sy dah keje. Bukat setakat inai kat kuku, inai lukis tu pun merah lagi. Tapi, xpe, honeymoon la pastu. Kitorang g Tioman je.

akad

Our leftovers..hehe


Tak sangka, saya terus preggy. Hikhik...tapi, tak lama jugak good news tu. Xde rezeki. Lama jugak untuk overcome, but alhamdulillah. Akhirnya..rezeki tu ada untuk saya juga. 4 months later, saya preggy smula. Up until now, saya dah 7 months carrying a baby boy.

Minggu lepas, saya ke Cameron Highland. Bukan plan nak celebrate pon. Tapi, saje jenjalan.. And..he bought me this...
Roses are red
So, sekarang hanya menanti cinta hati kami tengok dunia..skali lagi la kami tukar status nampaknya, dari couple, Fiance-fiancee, Husband-wife last skali..Papa and mama...Insyaallah..mahu sampai ke Grandpa and GrandMama..Weeee....Aminnnn...

2 comments:

Anonymous said...

awww so sweet! happy anniversary Farah!

FaraFaiz said...

thanks hana...simple2 je..hehe