Adam

Daisypath Happy Birthday tickers

Adik

Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Happy Birthday tickers

Pages

Tuesday, June 7, 2011

Bersiap sediaaaa!!! hehe

Assalam,

Uihhh..sedar x sedar, nak masuk 7bln..Berapa ari je lagi. Barang-barang baby hampir 70% dah siap di beli. Seperti dalam entry sebelum ni, saya dah start busy semula. Semester dah start. Nanti bila dah masuk 9 bln, masa tu dah bulan Ramadhan. Adakah saya rajin nak gi shopping? Jawapannya: TIDAK!!!! hahaha

Thanks to mama Dnazz, dia bagi saya advance baby gifts. A bag. Saya dah beli sebijik, so total ada dua. Minggu lepas, saya pun mengisi la barang2 emergency, sbb kwn2 and family dah warning. Mana tau...at least, dah ade satu bag dlm keta. Xde la nak tergopoh2 packing. Kang ada tertinggal itu and ini. Lagipun, 7 bulan baby dah boleh lahir, which is what we call as pre-term delivery.
Papa's bag yang dah di isi ngn brg emergency..weee!


Ok, itu part barang2. Sekarang, timbul la soalan, mau deliver kat mana? Hmmm... saya ni penakut orangnya. I do not have any experience staying a night at hospital. I know, most of people said, masa sakit-sakit tu, xde rasa nak suruh orang teman. Lagi sakit hati ada lah bila tengok si peneman tu tido dengkur siap2. Well, bagi saya, saya nak en. Faiz teman saya kat hospital. Not sharing the pain ( I know, he can't do anything bout that). Tapi, bila nak itu and ini, ade ke orang nak tolong ambilkan? Bila tido sensorang, tetiba terjaga malam-malam...alamakkk...ni yang x best ni.

So, the option is either Private Hospital or hospital Kerajaan.

Hospital Kerajaan: Pros: 1. If anything wrong happen, they will straight away handle it.
                                      2. Kos: Lebih murah memandangkan both Faiz n me are government servants.
                             Cons: Hubby xleh teman dalam wad. Hanya time deliver saja. Itupun, bila betul2 dah   sampai time tu.

Private: Pro: 1. Hubby leh stay and teman kat wad. Boleh tido kat wad skali. Boleh teman sampai la labour room.
            Cons: 1. Uihhhh...ongkosnya mahal bukkk!!!
                      2. Kalo gi kat yang Klinik kecik je, kalau ade complication, drg antar ke hospital kerajaan jugak...Haihhhhh

Saya masih lagi menimbang which one I shud go. Hmmm...

2 comments:

[DnaZz] said...

Sama2 :)
gi private laa..biar dia tgk caner sshnya kita nk lahirkan zuriat dia..

FaraFaiz said...

itu la cadangnya..tp mahalnya tu..adeiiiiii..hehe