Adam

Daisypath Happy Birthday tickers

Adik

Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Happy Birthday tickers

Pages

Tuesday, April 14, 2009

Students aku..ceh, malu aku nk ngaku..

Fuhh...aku mmg bengang dengan hal ni. Dari mula aku start mengajar, ada aje students yang berlagak terlebih baik dengan aku sampai dah x respect aku. Mayb salah aku sbb aku bukan jenis marah2, denda students, maki students, emo dlm kelas. That gives them the impression, 'MISS X KISAH'

SMS: Miss, on going marks da kuar?

aku reply: Not yet.

SMS: Nt da kuar miss g tau eh

aku reply: Eh eh, sy pulak kena SMS awk eh? (dah panas ni)

SMS: Yalah, nt nk g bilik miss.

aku reply: Sy reply sms awk ni pon da cukup baik....
end....

Selamba dia sms aku camtu. Dah la tu, bukan ke kerja students pg tengok on going sendiri. Dia plak leh arah-arahkan aku sms dia.
Aku igt lagi, dulu masa aku study, kalo aku nk sms/ call/ jumpe lecturer siap susun ayat lagi. Kalo nk masuk bilik lecturer siap rehearse ayat kat luar pintu. Kalo SMS tu, xde dah short form. Full sentence. Siap tengok grammatical error ada x. Student skrg? dengan x bagi salamnya, short form yang aku sdri x paham, pastu siap suruh aku plak reply. BANYAK LEMAK KORG!!!!!

Itu kalau SMS.Satu lagi, sorg student dlm kelas aku. It happened that she's among the slowest in class that she couldn't finish up the essay in class. Plus, she was menggedik dengan student lelaki aku ni. Aku tegur la dlm kelas. Aku paksa dia siapkan, tp dia x siap jugak. dia anta kat pidgeon hole aku. Esoknya, dia dtg bilik. Pastu dia tanya pasal esei dia, aku dah mark blom.

Aku jawab la. "Belum" sbb aku tggu paper kwn2 dia yg lambat skali tu. Boleh dia kata, "La, miss. Kenapa x tanda lagi. Penat saya buat. aritu beria suruh siapkan."

Aku geram giler. aku just balas, "Sukati saya la nk mark ke x nak mark". Tapi, aku cam geram gak nk balas lebih2 kang jadi makian plak. Aku suruh dia balik n tutup pintu. Officemate aku dah la ada slm bilik. Malu siot! Macam aku ni x ajar drg betul2 je. Surprisingly, dlm kelas drg xde la plak nk kurang ajar camni. Itu cuma dua insiden. Belum campur lagi yang question kenapa kwn dia dapat marks lebih, dia dapat sikit. Nak je aku ckp, " Dah ko tu X BERAPA PANDAI, nk compare dengan yang PANDAI buat ape. Aduhhhh...TENSION!!!!

Aku x suka marah2, tp kalo dah macam ni punya perangai, korg mmg deserve makian aku. Aku bukan jenis yang suka buat muka tegang dlm kelas. Aku suka students enjoy bila aku mengajar. Tapi drg ni suka salah faham. drg ingat aku ni baik, xpayah la nk hormat sgt. Erghhh... Menyampah aku.

9 comments:

Anonymous said...

TEXT 1-miss esok saya nk buat public speaking guna powerpoint.esok miss bawa laptop ok.- student

TEXT2-memasak dalam English apa?- student
-cooking- lecturer
-...... no reply

ni semua contoh sms yang aku dapat. hangin kan. budak zaman sekarang mmg tak patut. aku emo betul bab- ni.....

hehhehehehhehhe LILY NGOKNGEK

Izuan said...

"...dulu masa aku study, kalo aku nk sms/call/ jumpe lecturer siap susun ayat lagi. Kalo nak masuk bilik lecturer siap rehearse ayat kat luar pintu. Kalo SMS tu, xde dah short form. Full sentence. Siap tengok grammatical error ada x. Student skrg? dengan x bagi salamnya, short form yang aku sdri x paham, pastu siap suruh aku plak reply.Aku setuju sangat2 dengan ayat ni sebab aku pun macam tu juga. Kena jaga bahasa dengan lecturer. Mujur aku takde masalah dengan students aku sebab aku jenis maki direct je.. dalam kelas aku garang most of the time.. dan paling penting jangan terlalu rapat dengan diorang.. nanti memang mengada2.. huhu on-going marks masih tak sediakan lagi neh.. tapi takde yang berani tanya bila nak kuar huhu..

FaraFaiz said...

aku kekadang sound direct jek ngn drg...tp kalo dah yang jenis x paham bhs tu...bebal xleh ckp gak la...huhuuuu...nasib kita serupa izuan, lily

Anonymous said...

mungkin jgk aku patut jadi garang lepas ni..... huhuhuhuhuhuhuhu

Cath said...

Student aku pulak, ding dong bell rumah aku semata2 nak tau soalan exam ngan pas tu nak tau markah.
Aku halau on the spot dengan jeritan aku yang bedesing kat telinga....
budak2 zaman sekarang memang kurang hajar....
Mentang2 aku warden....suka suka hati je....cis!

FaraFaiz said...

anonymous: mmg rasa cam kena garang tp rasa x best plak nk buat muka 'ketat' masuk kelas..hehehe

cath: waaahhhh!!kalo aku student yg kena jerit tu, sure pekak dgn jeritan ko cat...muahahaha..patut drg kena jerit camtu...bru tau sape ko...

hana_lalalala said...

banyak lemak hahahaha

yusma said...

setuju sgt2...student skang ni berlemak sgt2...rase nk maki2 je...xde perasaan hormat lgsg dgn lecturer...knp la harus bersabar dgn mereka?hmmm...

Anonymous said...

lemak berkrim