Adam

Daisypath Happy Birthday tickers

Adik

Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Happy Birthday tickers

Pages

Tuesday, October 20, 2009

Bad Odour...erkkkk


picture taken from here

Hye...

Sori la kalau entry ni agak meloyakan. hehe. Sebenarnya dah lama nk cerita, tapi x sampai hati. Tapi, kena gak cerita sbb da x tahan. yang rasa x selesa dan terasa, pleas close this window ya..

In Malay, 'bau badan'. Tapi, orang kampung aku ckp, 'body odour' or nama manjanya BO. Hehe.. kalau cakap pasal isu ni memang ramai yg x selesa. Maklum la, isu sensitif. But, hakikatnya mmg patut kita tau n jelas pasal benda ni.

For those who are working with people, they might have encountered this prob a few times at least. That includes me. Hehe

Pernah aku suruh students datang office to see me. Dtg dengan berpeluh-peluhnya, ada plak BO. Hadui...office aku dah la pakai aircond.. Bayangkan la betapa 'harum'nya bau tu. Siyes.. boleh pengsan. Nak tambah lagi, office aku shoes off. Pas drg kuar, aku siap bukak tingkap kasi bau ilang.

Nak haru lagi, drg dtg rapat2 tanya soalan. BO tu dah satu prob, tambah lagi bila bercakap. Huhu..Siyes, mau nangis aku. Ade plak bila but speaking test. Korang tak perasan ke atau korg x tahu kewujudan benda yang bernama berus gigi? Pelik tu, kawan2 boleh tahan je la?

Aku nak tegur, tapi xtahu camne caranya. Takkan la nak cakap, "Awak ada BO la.." or buat2 tanya, "eh, bau ape ni?"

Patutnya penggunaan deodorant tu dipraktikkan la. Nak best lagi, pakai perfume. X perlu la pakai Armani, Hugo.. biasa2 pun xpe. Tapi kena tahu la, brape jam baunya kekal. Jangan la ckp, "pagi tadi aku pakai dah" sedangkan time tu dah kul 12mlm.

Once, my student said, untuk yang bersaiz XX mayb boleh pakai baju 2 layers(guys la). Meaning, if u wear kemeja, pakai t-shirt nipis kat dlm. Peluh tu x ketara sgt.

Aku x la cakap aku berbau wangi sepanjang masa, tapi aku akan perasan bila aku terasa aku busuk. Try jauh sikit ngn orang or say sorry kalau keadaan terpaksa. Siyes, memang x selesa.

Ada gak kawan2 yang over concious psl BO ni..Suzai la salah sorg. Hahahaha...we keep reminding each other about this..hehe.. Berterus-terang sungguh.. but then, even truth hurts, kena la face it...nasib la beb. Hahaha

5 comments:

Anonymous said...

fara...btol2...huishh...kalo clas kat AE tu lg la...nak2 clas tgh ari...huhuhu...mmg x tahan...siyes la...huhuhu...beb...kt mmg perlu menegur msng2 secare tulus...drpd org len yg tegur aku busuk...bek la ko yg ckp kan...at least x segan...huhuhu

-suzai a.k.a polin-

FaraFaiz said...

ahaks..ko yg tegur aku x segan

tu la...at least kelas ae tu aircond. kelas J3 06, uish...pitam aku

Jengka said...

Saya wangi.

hana_lalalala said...

gambar tu dashat! mcm kena panah petir ketiak dia. haahhaa

FaraFaiz said...

hana: haha...klaka kan? i like it

jengka: korg sure? hehe