Adam

Daisypath Happy Birthday tickers

Adik

Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Happy Birthday tickers

Pages

Tuesday, July 28, 2009

Ini macam punya orang pun ada ka?

Orang 1:

Aku pegi kursus last Sat n Sunday. Dlm kursus tu, ada sorg mamat ni, misai melintang, rambut bentuk M dan rebonding. Aku x kisah la appeaance dia. Sukati la ko pakai ape pon, asal jangan ko x pakai pape. Tapi yang buat aku kisah ialah bila dia mula annoying.

Pagi2 tu, masa menunggu majlis mula, mamat ni dengan berlagaknya buat call menggunakan handphone secara handsfree. HANDSFREE OK??? Dia ckp dlm bhs Kantonis, (kalo betullah!), dengan ASP tah mana2 tah. Pastu, dia buat call lagi. Dengan ASP lain plak. Euwww....aku dah pandang2 peserta lain. Ada yang gelak2, ada yang mengutuk perlahan. Peserta lelaki yang rasa sakit ati, drg check IC dia dlm list nama yang diedarkan utk ditandatangan. Bukan IC polis pun. Biasa je.
Takpe lagi. Then, ceramah mula. Setiap kali penceramah bagi ceramah, ade je yang dia mencelah. Kalo sikit2, aku leh tahan lagi. Tapi kalau dah setiap ayat, panas la hati wei. Biar aku stress kat sini. HAMPIR SETIAP AYAT, ye korg..

Peserta perempuan dah sakit ati. Muka derang cam nak bangun and bagi pelempang je kat mamat sengal ni. Peserta lelaki dah perasan, dan da 2,3 org yng sound mamat ni tapi slow2 je. Hormati majlis agaknya. Last2, before penceramah tu tamatkan ceramah dia, dia sound "Kita kekadang tu, ada masa kita kena jadi hipokrit sikt. X payah la nak tunjuk kejantanan sangat. Tengok muka saudari2 kat sini dah semacam." Tapi, dia buat x paham lagi. ingat orang cakap main2 agakya.

Sesi lepas tu, dia cuba nk repair LCD projector yang padam tiba2 dlm ceramah sebelum tu. Tunjuk pandai. Tah hapa2 dia buat, langsung x jalan. Sudahnya, dia merapu kat penceramah tu. "Nak saya tolong. Elok encik minum dulu, encik...bla..bla..bla..Encik nak saya tolong?"

"Boleh! Tolong keluar!" Sahut satu suara lelaki kat belakang. Dia x paham lagi (kesian, slow plak mental). Dia bleh plak cakap, "Tak baik suruh encik ni keluar."

"Ko la keluar. Tak paham2 lagi. Buat bising je...." dan macam2 lagi disambut oleh peserta lelaki lain.. Aku n peserta perempuan ape lagi..seronok ar gelak. Amik ko! Endingnya, 10 minit pastu, slow2 dia kuar gi tandas n lepak kat luar hisap rokok.

Orang 2:

Ade sorang ni. Dia keje kat tempat keje aku. Aku x tahu nak kategorikan dia ni kat mana. Blur? Beria2? Kurang daya berfikir dengan tenang? Xpe la..korg la bgtau aku.

Dia sibuk bertanyakan tentang aktiviti student sedangkan bukak sem pun belum. Camne aku nk bg jawapan. Setiap kali jumpa aku di akan tanya, "Farah..jika ada apa2, kita bincang ya. Bila mau bincang? Bila ya mahu buat aktiviti?" SETIAP KALI JUMPA AKU! Argghhhh!!! Stress aku!

Tu OK lagi. Sepatutnya ada event mlm ni. Tapi, disebabkan cuti sem tiba2, sudah semestinya cancel. Surat jemputan untuk dia dah dikeluarkan awal, tapi aku x sedar yang dia dah terima surat tu. Surat tu dihantar awal oleh AJK. Yang peliknya, dia boleh plak datang!!! Takkan la dia x tahu yang event tu x jadi sebab students xde. OK..OK... salah aku x inform dia yang event tu tunda. Tapi..ala...xkan laaa kan... Ko boleh pikir la beb. Surat tu pon diberi pada orang lain, tapi org lain tu xde plak dtg.

Haduiiii!!! tolong la....

Seriously, aku penat. Ada jugak orang camni disekeliling aku.... huhuuuu

3 comments:

hana_lalalala said...

some people are weird from birth kut. haha

chesupetite said...

horror nye wei..simpang la weiiiii

FaraFaiz said...

hana: tu la...xtau nak react camne

dana: hehe..lagi horror kalo ko alami sendiri..haha