Adam

Daisypath Happy Birthday tickers

Adik

Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Happy Birthday tickers

Pages

Sunday, June 7, 2009

Cuti dan kenduri

Macam biasa. Kalo time cuti2 skolah ni, wajibla org buat majlis kawen, kenduri dan sbgnya. Memandangkan umur saya ni mmg umur2 org berumah tangga, haruslah kawan2 anta kad jemputan kawen.

6 Jun 09

Rumah saya pun buat kenduri gak, tapi bukan kenduri kawen la. Kenduri arwah dan juga doa selamat. Dah lama sangat rasanya x buat kenduri. So, Jumaat malam, sehari sebelum kenduri, saya memulakan kerja2 preparation untuk kenduri. Siang harinya, saya menjadi supir menghantar mak membeli barang2 nk masak nanti. Menu dlm pikiran Chef a.k.a Mak Jah, soto, meehun goreng n kuih gula melaka. Sambil tu saya hulur2 kan juga untuk membantu, walaupun x seberapa.

Balik tu, kemas umah. Beberapa hari sebelum tu saya pegi amik pekerja Indon mak saya, mintak tolong kemas umah. FYI, mak saya memang jarang kemas rumah memandangkan mak mempunyai kontrak kantin. So, hari2 mak saya sangat memenatkan. Xde can la nk kemas umah beria2. Saya pun kemas apa yg patut dan angkut sofa keluar umah untuk make sure ada ruang cukup org bersila baca doa nanti. Malam tu, tido kol 1 pagi lebih. Pagi soknya, mak dah panggil kul 5 lagi. Sebab kenduri start lepas subuh. Nak bangun tu, Allah je la tau malasnya. Alhamdulillah, kenduri berjalan lancar. Jiran2 ramai datang dan juga jemputan dari jemaah subuh di masjid. Selain jiran2, mak n abah Faiz jugak dtg. Agak malu2 kucing gak saya..Muahahaha....

abg2 sy tgh berborak ngn tetamu


Adik saya yg sibuk buat kuih kat dapur..

Ok2...itu kenduri umah saye...

Ini kenduri umah orang. Kawan2 saya ada yg melangsungkan pernikahan hari Sabtu tu. Antaranya, Elynn/ Rusmalina, kawan dr sekolah rendah dan juga Nurfaidah (kawan exSKTL dan juga exABS). Congrats!!! xde gamba, sbb penat dan x larat nk posing lawa2. Muka pon da sememeh dengan peluh. Xde rasa nk touch up.

7 Jun 09

Kawan saya, Rynn + Ridz+ Aisya, Lynn + Mirul, Lilee + Wab dtg ke Temerloh. Kitorg pergi kenduri kawen Zuriyani a.k.a Zurie. Aku la jadi penunjuk arah.. biasala.. aku kan org Temerloh. Cantik Puan Zurie ni masa kawen.. Hehe... Congrats!!

Kitorg sempat la bersepah sejam dua kat umah dia neh...hahaha. Aisya tukar pampers lg. Dah 3.30 pm baru la kitorg gerak balik. Maaf la...gamba belum dapat sbb sy x bwk camera dan agak mls nk kuarkan handphone. Kena la tggu cik Lilee send thru email. Or saya curi je dari facebook dia..muahaha.. Ataupun... korg view kat blog rynn n ridz .. here

Hari ni jugak, kawan skolah ABS, Izhan buat majlis menyambut menantu. Aku x g..faiz jer..kitorg split sbb kena la aku layan kawan2 aku yg dari jauh ni. Faiz just g sorg. Ramai tanya mana aku...soklan biasa..hahaha...

Ashu pon kawen arini. Xleh la nk g, jauh sgt la Perak tu. Kalo dekat leh gak buat gila pegi 2 tempat sehari cam aku buat masa Rynn n Irda kawen dulu. Hahahaha...Pape pon...Congrats!

Last skali...CONGRATS dan SEMOGA BAHAGIA... pesanan pihak penaja...cepat2 follow step Rynn n Ridz...jd mummy n daddy... :P



Hasil dr menghadiri kenduri kawen...ini campur family nyer dapat skali...banyakkan???

6 comments:

hana_lalalala said...

ashu kawin??? congrats! ambik la her pics dari mane2. post here. i want to see her kawin!

hana_lalalala said...

kenduri you bile? jgn lupA HANTAR KAD!

FaraFaiz said...

me?? sooooonnnnn..hehehe.. u bila?? kan nk baby mcm suri cruise?haha..

nt la i cr dr mana2, n post here.tp kena tggu la..they all pon x upload lg

Anonymous said...

hana!!!! jgn lupa i jugak ye...... :) - lily

- just me - said...

wah2.. x ajak pun kenduri umah ko.. pun x gtau zuriyani kawen ari sama izhan kawen.. patut laa aku ajak xleh gi.. huhu nak kena sekeh ni..

FaraFaiz said...

alahai....lupe..
aritu kalut sgt...lupe...
ampunnnnn