Adam

Daisypath Happy Birthday tickers

Adik

Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Happy Birthday tickers

Pages

Monday, June 8, 2009

Misteri Sesat di Puncak Alam


Semalam, teman2 aku yg balik dr Temerloh (dtg ke kdri Zurie), sampai agak lewat ke KL. Jammed dr Highway LPT lagi, kata drg. Sedang aku lepak2 di opis, si Lilee msg aku. Dia suruh YM. Hmmm...aku ni mata da lalok giler. Ngantuk... Walaupon sedikit reluctant, aku layan gak si Lilee ni. Aku tggu la dia on9.

Aku summarize je la ape dia cite eh...penat lak nak bace nt...
Citenya camni...

Lepas balik dr hantar Lilee, Wab pun memulakan journeynya balik ke Ampang. Lilee yg prihatin pun telah call BFnya. Tetiba, Wab kata dia sesat. On the way, Wab macam dah tersalah masuk simpang. Entah kemana da dia sesat...sebb dah nampak hutan je. Dlm tengah kalut2 tu ade sorg pakcik ni dtg dengan menaiki motor. Pelik! Mana tah dtg pakcik ni.

Pakcik ni nak tunjuk jalan, tp dia nak naik keta Wab. Dia nk tinggalkan moto, dan tunjukkan jalan. Uishh!!! Sampai nk tglkan motor? Katanya, dia ada kawan kat tol tu. Boleh mintak tolong dia antakan nt. Dalam masa yg sama, Lilee masih lagi on phone dengan Wab. Pelik, Lilee hanya dengar suara Wab sedangkan suara 'pakcik' tu xdengar langsung.

Lilee dah larang Wab bg pakcik tu naik. Lilee, Rynn n Ridz dah cuak dan get ready nk g amik Wab. Disebabkan derang nk g amik Wab, pakcik tu mengubah pelawaannya. "Xpe la, jom dtg umah pakcik. Makan nasi, isteri pakcik da masak." Ha???? Lilee dah jerit pada Wab jangan ikut pakcik tu. Nasib baik Wab ikut, dan pelawaan pakcik tu ditolak. Wab, at first dah hampir termakan pujukan pakcik tu. Katanya, pakcik tu baik...dia nk ikut.

Pastu, Wab teruskan memandu mengikut kata pakcik tu. Jauh juga, baru nampak tol tersebut, yang mana xde ape2 sedangkan pakcik tu kata ada kawannya kat situ. Tp xtau la pulak kalo kawannya tu keje tol. Hehe.. Masa pakcik tu bergerak ke keretanya...Wab x nampak pakcik tu park motonya kat mana....

Elok aje Wab balik, Lilee terima msg2 Wab yang pending. Bertubi2. Pelik, masa Lilee call tu dapat pulak. Kalau xde coverage mesti la Lilee x leh call. Msg2 Wab tu agak membimbangkan.
1. be lepas trafic kanan kn?
2. be bu sesat
3. be ada pakcik nk tolong bu...
4. be bu nk ikut pakcik ni....

(be: Lilee, bu: Wab)
Buatnya si Lilee ni x call...sah Wab dah balik ngn pakcik tu...

Soalannya kat sini..
Siapa pakcik tu? Manusia? Atau bukan manusia?
Kalau manusia, kenapa perlu dia beria camtu skali? Apa niat dia? Sedangkan dia boleh bg direction aje?
Kalau bukan manusia...siapakah/apakah yg Wab jumpe malam tu?

Hmmm....itu..aku biarkan korg pikir sendiri..
Pesanan aku...
Jangan Biar hidup anda diselubungi misteri...hehheeeee...

17 comments:

yusma said...

seram nye citer hang ni...nasib baik si lilee ni call,klu x...hmmm xtau la

Anonymous said...

oh sangat takut ok..... sudah la blom kwen lagi...... ko x cite yang pakcik tu kata dh namapk wab dari simpang lagi..... huhuhuhuhhu--- lily

FaraFaiz said...

kak seri: oho...tu la. seb baik ade GF yg prihatin n penyayang..(uwekkkk)

lilee: haha...cuak sei crite ko

Anonymous said...

aku ade satu soalan...apekah YM ko? nk add blehh...?hehehe

FaraFaiz said...

siapakah yg nak add aku nehhh???

Anonymous said...

aku la... anonymous...man!hehe

FaraFaiz said...

en/cik anonymous... maaf ye..mak sy x bg kawan ngan stranger... hehehe

[DnaZz] said...

ngee...seram seh!

Anonymous said...

hehe..saya bukan stranger la..u know me quite well..kalau nk tau siapa saya..silalah lawat..

http://www.flickr.com/photos/pairan/

FaraFaiz said...

lor...ko ke tess?hehe

Anonymous said...

sangat takut cite ni.....mmg tul2 misteri ni.....ayu

Anonymous said...

hehehehe...intercontinental man of mystery

Izuan said...

Eee takut.. memang pakcik tu lain macam jer kan.. kalau akulah Wab, aku juga dah termakan dengan pujuk rayu pakcik tuh.. maklumlah mudah sesat jalan..

hana_lalalala said...

ha??? takutnyeeeeeee

FaraFaiz said...

aah...scary tull...buatnye anythg happen...huhuuuuu....

misswhy said...

walaupun terlambat sikit...tp meremang jugak aku baca ni

M said...

huaaaarghhh...dah lame x komen blog ni...Mr. M kembali...pacik tu bwk ducati kan???