Adam

Daisypath Happy Birthday tickers

Adik

Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Happy Birthday tickers

Pages

Wednesday, February 1, 2012

Hijrah

Alhamdulillah...

After hampir dua tahun kesana-kemari, job hunting,  duk jauh ngan hubby..akhirnya Allah swt makbulkan doa hambaNya yang sorang ni. Saya meninggalkan UiTM (xlagi dihatiku.. huhuhuu)..dan menjadi warga KIPSAS (bagi yang x tau, KIPSAS is Kolej Islam Pahang Sutan Ahmad Shah). Alhamdulillah...

Secara kronologinya,

Bulan Disember 2011,
saya terima panggilan untuk mengisi borang permohonan KIPSAS. Sebelum ni pernah menghantar resume ke kolej ni. So, mesti la saya isi. Berkobar.kobar lak tu. Sebelum ni ada dpt kerja jugak, tp malangnya kerja tu dekat KL. Dis time, Kuantan.

5 Jan 2012- menghadiri temuduga. I've done my veryyyyy best since memang nak sangatttt kerja tu kan?

10 Jan onwards- bermula la detik2 mendebarkan. Ada maklumat yg kata saya maybe dapat dan juga terpaksa resign dengan segeranya. Terpaksa pulak convince kan penemuduga sbb saya kerja di a well-known university. Macam2..

26 Jan- panggilan dari KIPSAS. Congrats. hehehe..

30 Jan- Resign 24 hours. Memang terkejut sbb xde pilihan lain. It is either u take it or u leave it.. aiyarkk.. Me no choice, terpaksa la membayar sebulan gaji ke UiTM. huhu..i am broke now.. (T_T). Tapi, Alhamdulillah, saya pergi dengan rela hati dan tidak kontroversi. Colleague dan boss sangat memahami. Ade jugak hadiah2 yg saya dapat tp x sempat la nk upload, Tengah serabut ayam lagi ni.. huhu. Abis je kemas2 n punch out terakhir, saya shoot baik Temerloh, amik mak, abang Sham, Iera and Adam balik ke Kuantan. Fuhhhh!!

31 Jan- Pagi, kuar g antar Adam gi cucuk 5bln. Pastu, kuar rumah seharian mencari pesuruhjaya sumpah, buat medical check up and gambar size pasport baru sbb cd gambar yang lama dah ilang.huhuuu... penat. Tinggal Adam kat umah. Sorry ye mucuk masshammm..

1 Feb 2012- saya menaip isi blog ni dr office baru saya kat KIPSAS. Alhamdulillah, so far i have friends and also ade jugak budak baru yg report duty sama2. So, xde la sangap sangat kan.Ok2 je. Orang2 kat sini, ok la..Friendly jugak. Department English kan memang huru-hara slalunya..haha. Office saya xde la best cam kat Jengka. Ala2 cubicle tp berpintu. So, lupakan cobaan2 ko nak mengumpat sbb ko terlanggar meja pun orang kiri kanan leh dengar.. Hahaha.. tapi, Alhamdulillah, drg provide benda2 basic. Komputer takdak lagi la ye. Biasa la tu. xpela, mmg dah siap2 bawak laptop.Hihi...


Kenangan kat Bilik L3-06 UiTM


 
Barang2 basic KIPSAS kasi..hehe..terexcited laks




Hehehe...okey la. mau kemas2 bilik baru. Chow cincissss..kekekeke...

Mode: happy semacam.. :))

0 comments: