Adam

Daisypath Happy Birthday tickers

Adik

Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Happy Birthday tickers

Pages

Thursday, February 9, 2012

Alolooo..cian baby Myvi n City

Assalam,

Semalam, genap hari ke 7 bekerja kat KIPSAS. Semalam jugak KIPSAS bagi sebijik kenangan. Kereta kecayangan caya (bajet comei ah tu!), pecah cermin belakangnya disebabkan terkena batu orang memotong rumput. Aduiiii...sekali lagi kena. Bukan first time kena ni.Aritu kena kat UiTM.

Perihalnya, sy abis tengok Readers Theater kat dewan. Abis tu, dengan mood malas (sbb hubby ajak jog lg :)), menuju la ke arah kereta Myvi yg saya parking senget pg td. Tp, senget pun dlm petak saya okeiii??? Masuk keta, start engine, pakai sunglasses (xtahan!!! *muntah ijo*), masuk gear reverse...skali... ehhhh!! apsal gelap jek( bukan sbb sunglasses okeiii??). Ehhh..nape ade kesan crack tu?? La!!!!! cermin pecah!

cermin MyVi crack kena batu

Saya pun tengok cermin yang dah retak beribu-ribu lemon tu. Tak tau nak pikir ape, call hubby. Skali, incik suami dalam toilet daaaaa... dia kata, dia call japgi. Saya lambai kat Ida (kwn sama2 report duty). Terus la mengadu... Datang pulak boss. Tak lama, dtg pulak sorang lagi lecturer (ex English lect). Tengok sana, belek sini...xde pape pon boleh buat. Boss tolong call person incharge. Then...saya pun tunggu la incik suami. Lama jugak, kebetulan Yan (colleague) nak balik, n keta dia park sebelah keta saya. Borak and borak...sempat la mengisi masa sementara incik suami sampai. Saya x berani nk drive..so, sy drive City balik umah.

Keesokkan harinya, hubby kena la anta kannn..keta dah tersadai. Nak drive, takot la..x nampak. So, kena anta dia gi punch card dulu n gtau boss dia dulu. Tengah duk tersadai dlm jammed depan skolah tu, kitorg berborak la pasal Myvi..tot tett tot tett... skali.. BUM! Tersengguk kitorang berdua! Hubby n sy pandang satu sama lain. Kena langgar rupanya kitorang ni! Tak terkata apa la dik nunnn oiiii!

kesan crack City kena hentam ngan Pajero
Sy cepat2 sms boss, sbb mesti lambat punya la ni. Dah la jammed,bleh pulak accident. Adeesss!! Parking tepi jalan, then hubby n sy kuar keta. Hubby nk diskas, sy just nak tengok keta. Akak x mau campor la dik, keje orang lelaki ni...xmo  ..x mo..

So, itu la kisahnya. 2 insiden dalam masa 24 jam. Skrg ni sy tengah cuba nk claim dgn org yg potong rumput tu. Tp ade bunyi2 yg drg tak mengaku buat. Tanya tu la, ni la... Adoi, susah hati. Mahal tu! RM400 ++.. mana akak nak cari duit dik oiii!

Tapi, saya lagi rasa terkilan. Dah nak masuk 3 tahun saya ada Myvi ni. Dah 5 kali kena mcm2.
  1. Mula2 skali, saya langgar kereta orang. Tu, sy ngaku la. Mmg sy yg langgar. 
  2. 2nd, lori langgar kereta saya.
  3. 3rd time, kena batu jugak. Orang potong rumput kat UiTM. 
  4. 4th time, Tati (cousin hubby) bwk and langgar kereta orang. Kemek boot tu. 
  5. Ni, yang ke 5! Hadoi la....

Semalam dah terfikir, kenapa dengan keta ni? Macam x kena je. Saya ade hutang ngan sape2 ke? (Hutang ngan bank ada la). Mak cakap, "gi la tukar keta". Ada gak terpikir, tp kereta bukan priority lagi sekarang ni.
ish..iskkk ... sedey..sedeyyy... (T_T)

5 comments:

[DnaZz] said...

alah, kesiannya..sudah jatuh ditimpa pula dgn tangga...ko ada claim insurans x?

FaraFaiz said...

insurans x cover cermin belakang. *tarik rambut*!!

Anonymous said...

oh god! beli baru?

[DnaZz] said...

aimeh*tepuk dahi*

FaraFaiz said...

@hana: uihhh...xla..

@iza: (T_T) sedey