Adam

Daisypath Happy Birthday tickers

Adik

Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Happy Birthday tickers

Pages

Sunday, January 25, 2009

barbeque with frens di Balok...

Hellloooooo....

Hohooo...mesti ramai yang cakap ..."Apsal lak si Farah ni tetiba rajin update blog?"...jawapannya sbb saya akan bz yang teramat dlm bulan2 yang akan datang..hehe..sementara bercuti dan belum lagi rasa nk pk pasal assignments yang bakal memecahkan otak n juga aktiviti TLC yang menimbun dlm planner...so..selagi terlarat saya akan update...actually...ini special untuk cik Lilee yang suka bising saya x update blog...here we go...

Hari ini, which is Jan 25, me n few x classmates went for our holiday outing, kat Balok, Kuantan. Well, thank you to Mail n Hasana, sbb jd pengarah program.kekekekeke......Setelah ada small meeting kat kopitiam Temerloh, sah, hanya 7 of us akan pergi. Sedih la gak..sbb plan cam nk melepak n enjoy the moment ramai2...hmm...what 2 do...

9.15 a.m.
Faiz sampai kat rumah n me say bubbye to abg sham n mak...Sempat pulak si Faiz ni bawak aku pi umah dia(ketaq lutut cheq)..Then we went to fetch Hasana. Penuh la boot "Persona"(jangan marah abang Satria..ahaha)..dengan segala bahan2 yang nak di 'barbeque'kan oleh kitorg termasuk jajan n air..Kitorg kumpul kat umah Adib...(well..at first tertanya gak..Eh??Bukan Adib nk g Perak ke??)...Adib demam selesema but then friendship comes first...Thanks Adib...xde ko x meriah...Joined by Irman n Ikram...then Mail came with a kilo of udang galah...Kitorg pegi using 2 cars only since Satria nyer aircond buat hal lak..(xpe...dia nk suruh kitorg naik atoz biru kut...)..we stopped at Maran for breakfast...tp kedai makcik tu xde makan ringan2..so, kitorg just order air except for Faiz..sempat lagi dia makan nasi ayam (which was a good decision sbb sampai kat Balok kitorg dah kebuloq..:))


1.30 p.m.
Sampai kat Balok...at first we decide to have it at Telok Chempedak...but then, tau2 je la..cuti..hmm..x jadi bbq plak kang sbb ramai sgt org..memandang kan cuaca pon x berapa nk mengizinkan kitorang pg la Balok..which is not that far from TC. Before that, kitorg dah agak cuak...Iera called n said that Kuantan hujan lebat n macam nak ribut..agak cuak sbb kat Temerloh pon dah ujan so...mmg x mustahil la...tp tetiba lak kawan si Irman ni cakap...line clear (ko biar benar Irman..huhuuu...)

Kitorg sampai kat Balok...mata pon sedap gak tgk x ramai sgt org...compared to TC..so..dah ckp2 ngan 'jaga' kat situ..kitorg pon di'izin'kan bawak masuk keta jap..utk taruk barang (guys degil gak nak park keta kat dlm..last2 kena bising ngan 'jaga' kat situ.)..
Letak2 barang...susun2 makanan...Ha!! satu problem..camne nak idupkan api memandangkan angin punya la hebat...Berkat 'kepandaian' Faiz n Irman, drg dapat idupkan api...well, with the help of Hasana too..So..start la kerja membakar udang n ayam...
Kelakar...Irman n Ikram siap pg beli sluar Hawaii sbb nk mandi laut..hahahaa...So, masa Ikram n Irman ni sedap2 pg terjun laut..tinggallah kami yang dedikasi ni membakar ayam n udang dengan penuh tekun...(Ceh...Mail..kitorg penat2 bakar..ko sental udang eh...dah la tu..bila part yg hangus ko salahkan aku ngan Faiz)

Pergh...penat gak kerja2 membakar ni eh...
Tengah2 syok membakar tu...HUJANNNNN!!! huhuhuuu.. dengan sepantas kilat abang JPA (Ikram la...dia kan keje ngan JPA) n the other guys pasang khemah...tapi...sempat la aku kuyup dulu kan?!..Xpe la labuuu..dah nasib..
Dah puas makan...drg sambung mandi..aku (sbb aku mmg x suka mandi laut), Hasana (mls la kut sbb leceh), Adib (dia kan demam) n Mail (dia x bawak spare) melepak sambil tunggu Do Re Mi yang sedap je main air laut (punya la best sampai si Faiz nyer spec patah..haha..)
Sambil2 tu kitorg mengemas ape yg patut.. Then..after drg ber3 dah puas main air..drg g mandi..aku boring..aku ajak Hasana n Mail jenjalan kat pantai (Adib tido dlm khemah)..drg ber2 ni sempat lak perang pasir..aku x masuk campur...sbb aku dah warning awal2..aku x bawak spare..hehe.. :)


6 p.m
Penat dah....after few minutes freshing ourselves up...we decided to go for food at 'benteng'...unlucky me..nasi lemak kat situ punya la x sedap...ade plak sambal manis cam gula!..After dat..dlm 7.30pm..kitorg gerak balik..(Adib la..nk tengok bola katanya).. singgah jap kat RnR solat...n dlm 10.30 ++ aku sampai umah..lepas amik keta kat umah Adib n anta Hasana..pergh..siap2 mandi aku trus ngadap laptop...n..update blog...(masa ni tengah fresh ngan ideas lagi)
Hmm...I really enjoy it..dah lama x rasa jenjalan ngan kekwn...Next time bleh ar g jauh sket ek Mail...hehehe...tp agak regret la..kwn2 lain x leh join...hehe..Well...till next time..da....

1 comments:

[DnaZz] said...

Yuhuuu..cantik edit gmbo,cantik2 (^_^)